пʼятницю, 25 березня 2016 р.

Урок основ здоров’я для учнів 2 класу

І.М. Шевченко,
вчитель початкових класів
СЗШ  І-ІІІ ступенів №7
Світловодської міської ради
Кіровоградської області

ЗДОРОВ’Я  І  ХАРЧУВАННЯ
(урок з основ  здоров’я для учнів 2 класу)

Мета: розширити уявлення учнів про їжу та її значення для людського організму;навчити вибирати корисну для здоров’я їжу;познайомити з роллю вітамінів в нормальній роботі людського організму;  виховувати свідоме відношення до свого здоров’я.
Обладнання:сигнальні картки для організації взаємо-зворотного зв’язку,комп’ютер,проектор або телевізор для демонстрації презентації  «Корисні та шкідливі продукти»( слайди презентації можна замінити  демонстраційною  наочністю з теми),Основи здоров’я: Підручник для 2-го кл./І.Д.Бех,Т.В.Воронцова,В.С.Пономаренко,С.В.Страшко.-К.: «Алатон»,2012, Діптан Н.В. Основи здоров’я.2 клас:робочий зошит.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ.Актуалізація опорних знань.
1.Бесіда.
- Давайтепригадаємо урок природознавства і назвемо живі організми.(Рослини, тварини, люди )
- А що необхідно для життя і розвитку живих організмів?(Повітря, світло,тепло, поживні речовини)
- А для чого людина вживає їжу?(Щоб жити ,рости, розвиватися)
- Прочитайте вислів, який належить давньогрецькому філософу Сократу.
( Вислів написаний на дошці)
«Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо для того, щоб жити»
- Як ви розумієте цей вислів?

ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку
- Сьогодні на уроці ми з’ясуємо для чого людина їсть,чи всі продукти, які ми вживаємося  є корисними, навчимося вибирати їх серед  багатьох інших .
ІV. Опрацювання нового матеріалу.
1. Бесіда
- Ми вже з’ясували, що їжа потрібна людині для  життя.А що саме вона дає для життя? (Силу, енергію, ріст,тепло)
- А чи знаєте ви , що людина без їжі може прожити 30-40 діб, а без води лише тиждень. Протягом життя людина  з’їдає близько 50 тон(1тона= 1000кг) їжі.В цілому на процес харчування вона витрачає3,5 роки.
- А що саме ви любите їсти?(Діти називають улюблені страви ,вчитель записує їх на дошці)
- Як ви гадаєте,чи всі ці  страви є корисними для здоров’я?(Ні)
Отже,щоб бути здоровим не достатньо їсти тільки те,що любиш,коли захочеш і скільки хочеш.
2. Робота з малюнками( Підручник  с.38)
- З яких казок ці малюнки?
- Як звуть казкових персонажів?
- Хто з них має надмірну вагу?
- Як ви думаєте чому?
3. Небезпека « швидкоі  їжі».
- Як ви гадаєте яку їжу називають швидкою? (Діти висловлюють свої припущення)
- Прочитаємо про це  в підручнику.(Читання з обговоренням статті  на с.39)
4. Робота в парах.
- Розгляньте малюнок на с.39 підручника.
- Що ви можете порадити Богдану?
Ф   і  з  к  у  л  ь  т  х  в  и  л  и  н  к  а
5. Корисна їжа
- Діти,а що корисно їсти?(Відповіді дітей)
- Дітямвашоговікуїжапотрібна для того, щобростиміцними і здоровими. Ми споживаєморізніпродукти. Одні з них отримуємо з поля, городу, саду. їжа, приготована з таких продуктів, називається «рослинною». Іншіпродукти нам даютьтварини — молоко, сир, масло, яйця, м'ясо. їжа, приготованаіз них, називається «тваринною». Їжатваринна і рослинна — різноманітнаїжа.
Розв’язування кросворду(зошит с.16)
- Всі ці продукти містять вітаміни. Вітаміни(лат. vita-життя)-це поживні речовини,які потрібні для нормальної роботи організму людини і гарного самопочуття. Вітаміни містяться не лише в овочах та фруктах,а й в інших продуктах. Різні вітаміни містяться в яловичині,печінці,крупах,яєчних жовтках,макаронах, рибі,рослинних оліях,молоці.
6. Читання вірша Лесі Вознюк « Де ховаються вітаміни?
7. Гра «Хто більше знає назв овочів та фруктів»
(Учні класу об’єднуються в дві команди. По черзі називають назви овочів та фруктів(повторюватися не можна). Виграє команда,яка закінчить останньою.
8. Практична робота. Обираємо корисні для здоров’я продукти.
(Вчитель демонструє малюнки різних продуктів, а учні за допомогою сигнальних карток зеленого,червоного та жовтого кольорів  показують до якої категорії належить продукт. Зелений колір-корисна їжа,жовтий колір-їж нечасто і потроху,червоний колір-обережно, шкідливо.)
9. Робота в зошиті(с.16,17)
- Познач правила харчування,яких ти дотримуєшся. Зроби висновок,чи правильно ти харчуєшся.
- Обведи зеленою лінією корисні продукти.
V. Підсумок уроку.
—  Для чого ми вживаємоїжу?
—  Яка їжаналежитьдоздорової і корисної?
- Що шкідливо їсти?
- Навіщо нам це знати?
VI. Домашнє завдання

Разом з батьками виконати в зошиті завдання на с.17.

Немає коментарів:

Дописати коментар